Savremene škole i arhitektonski konkursi u Austriji
Stručna konferencija
Multimedijalna sala sportsko - kulturnog centra Univerziteta Crne Gore, Podgorica u 13:00h
Saznajte kako saradnja između pedagogije i arhitekture može doprinijeti kvalitetu u oblasti školske infrastrukture.
Kako bi se istinski doprinijelo razvoju crnogorskog školstva i društva, ovaj događaj je namijenjen svim pedagozima, arhitektama, nastavnicima, roditeljima i drugim profesionalcima koji žele doprinijeti unapređenju postojećih procesa. Takođe, konferencija je namijenjena i svima onima, koji su u prilici da utiču na donošenje odluka u Crnoj Gori, kao i da pomognu u implementaciji najsavremenijih pedagoških i prostornih principa prilikom izgradnje škola.
Osnovna škola Grundaeckergasse
Prenosimo znanja i iskustva iz oblasti arhitekture i pedagogije iz Austrije i Crne Gore
Predavanje je organizovano u saradnji sa arhitektama, koji žive i rade u Beču, i koji su učestvovali na više od trideset arhitektonskih konkursa, vezanih za školsku infrastrukturu, na kojima su uspjeli da sakupe značajno znanje i iskustvo. Višestruko su nagrađivani za svoja rješenja, a pobjede na arhitektonskim konkursima su im donijele mogućnost razrade projekata i konačne izvedbe objekata.
Veliki doprinos predavnju će dati pedagoškinje zaposlene na Univerzitetu Crne Gore, kao i predstavnik Izvrsnog odbora Strukovne komore arhitekata Crne Gore.
Predavači
- Mr. Milica Jaramaz, doktorantkinja, Univerzitet Crne Gore, Filozofski fakultet, Studijski program za pedagogiju
- Doc. dr Jovana Marojević, Univerzitet Crne Gore, Filozofski fakultet, Studijski program za pedagogiju
- Dipl.-ing. Eldin Kabaklija, arhitekta, Schluder Arhitekten, Beč
- Spec.sci.arh Radovan Radoman, arhitekta, Schluder Arhitekten, Beč
- Dipl.-ing. Marko Radonjić, arhitekta, član Izvršnog odbora Strukovne komore arhitekata
Čovjek kao glavni „resurs“
Početkom 2000-tih Austrija je, svjesna manjka prirodnih resursa, na državnom nivou napravila strategiju razvoja nove školske infrastrukture i krenula u pravcu formiranje akademskog društva, čiji će glavni resurs biti upravo građanin ove države. Danas, 20 godina kasnije, ovaj ozbiljno isplanirani proces se pokazao kao uspješan, a sve je to rezultat dobre komunikacije između pedagogije i arhitekture. Izgrađeno je i rekonstruisano preko 200 škola, a sve po najsavremenijim pedagoškim i prostornim principima.
Agenda
- Blok I 13.00-16.00h Predavanja i diskusija će se bazirati na savremenim pedagoškim sistemima i školskoj infrastrukturi u Austriji.
Vršiće se uporedna analiza sa prilikama u Crnoj Gori. Teme će se obraditi kroz konkretne primjere savremenih austrijskih škola.
Milica Jaramaz / Jovana Marojević / Eldin Kabaklija / Radovan Radoman - Pauza 30 minuta
- Blok II 16.30-18.30 Predavanja i diskusija će se bazirati na procesu i tipovima arhitektonskih konkursa u Austriji i Crnoj Gori.
Teme će se obraditi kroz konkretne primjere savremenih austrijskih škola, kao i faze kroz koje prolazi arhitekta i cjelokupan biro u toku ovog procesa.
Značaj ovog procesa za razvoj grada i unapređenje arhitekte i arhitektonske prakse.
Marko Radonjić / Eldin Kabaklija / Radovan Radoman - Nakon predavanja nastaviće se sa druženjem i razmjenom iskustava prisutnih.